Keresés
Close this search box.

2023. szeptember 23. 17:48

5 ok, amiért egy erős weboldal segíthet a(z) (ország)határok áttörésében

Erős export weboldallal

Erős weboldal nélkül nem fogsz sikeres lenni külföldön? – szól az őszinte kérdés onnan legbelülről, talán kissé szkepticizmussal átitatva. Akkor tegyük a kérdést boncasztalra.

Aki csak a termékében bízik és kevésbé törődik a nemzetközi marketing részletkérdéseivel – köztük az online jelenléttel –, könnyen orra bukhat. Mutatunk 5 olyan okot, amelyre vélhetőleg te is felfigyelsz.

A sikeres exporttevékenység alapja a megfelelően kidolgozott stratégia, de hogyan segíthet az (ország)határok áttörésében egy domain alatt futó „információcsomag”?

A kérdés adott.

Kezdjük ott, hogy a weboldalad több, mint egy információcsomag.

Amint rákattintasz a képzeletbeli piros gombra, hogy beélesítsd (a bombát) a frissen elkészült weboldalad; azzal egyidőben a megítélésed, a hitelességed, a márkád hírnevét indítod útjára az egyik legkegyetlenebb háborúba.

Ahol a „nem ismerlek és nem hiszek neked” és a “inkább skippelek” ítélet válogatás nélkül mészárolja le a márkákat.

3 dologtól függ, hogy külföldön komolyan vesz-e a célcsoportod

1. A hitelességedtől (megbíznak-e benned).

2. A közös nyelvtől (a nem google-fordítós nyelvezet mellett a közös stílusra, struktúrára, érzésekre is utalok).

3. A célcsoportod igényeinek, vágyainak, preferenciáinak figyelembevételétől (a termék részleteit érintő kérdésektől, az ügyfélszolgálaton át a fizetési módokig).

Miért fontos ez?

A forgalom (látogatók) a marketingfolyamataidnak csak egy része, az izgalmas része az oldaladon, a marketingfelületeiden kezdődik: azok konvertálnak-e vagy sem?

Egy erős márkához társított vérszegény és mellé lőtt kommunikáció is képes elérni siralmas eredményeket. De ha ráadásul még külföldön ismeretlen márkaként akarsz elérni irigylésre méltó nemzetközi eredményeket, zseniális stratégiára és tudatosan felépített folyamatokra lesz szükséged.

Ugyanez igaz a kommunikációdra és a weboldaladra is (tartalom, felépítés, dizájn). Egy tudatosan kialakított weboldal felbecsülhetetlen értékű munkaTÁRSA lehet az exportodnak:

  • segíthet potenciális ügyfelek elérésében,
  • termékeid és szolgáltatásaid bemutatásában,
  • valamint erős online jelenlét kialakításában.
weboldal export

Jogosan felvetődik a kérdés, hogy miért ne az olyan online piactéri platformok használatában gondolkodj, mint az Amazon, az eBay (ha termékeket értékesítesz)?

Erre a kérdésre is választ kapsz a továbbiakban.

Valamint, ha a márkádat külföldre bővíted és a további növekedéshez új, nemzetközi piacokat keresel, már a kezdeti lépéseknél stratégiai kérdésekkel nézel majd szembe.

Sokszor hangsúlyoztuk már, hogy az egyik területen és országban sikeres szlogenek, nyálcsorgatós kampányok és kezdeményezések korántsem biztos, hogy a másikban is működnek.

Már önmagában a kultúra és a nyelv megváltoztathatja a marketing hatását.

Hogyan segíthet hozzá egy erős weboldal az exportsikereidhez?

1. Elsősorban a márkaismertség növelésében, hiszen tudatosan növelheted a márkád felidézhetőségét és ismertségét. (Első benyomás keltése.)

2. Az elköteleződés kialakításában: elérheted, hogy elköteleződjenek feléd. (Érvelhetsz a terméked mellett.)

3. A potenciális ügyfelek generálásában: elérheted, hogy felvegyék veled a kapcsolatot. Leadeket, érdeklődőket generálhatsz.  (Kultúrához igazított kapcsolatfelvétel.)

4. Megtalálhatóságban. Te lehetsz a válasz a keresésekre, kérdésekre (SEO)

5. Szabadságban megvalósított értékesítésben: növelheted az eladásokat és a bevételt. (Teljes ellenőrzés alatt állhat a márkaépítés, a marketing és az árképzés.)

Nézzük közelebbről.

01 Első benyomás

Weboldalad egy befektetés az exportodba, ezért fontos alaposan átgondolni, mit szeretnél elérni rajta keresztül.  

Az exporttevékenységed számára létrehozott weboldal nemcsak a digitális jelenlétről szól majd, hanem az ügyfelek eléréséről, a kapcsolatok kialakításáról és az eladások növeléséről.

Ezért a világos, konkrét és mérhető célkitűzések segítségével olyan weboldalra lesz szükséged, amely segít elérni ezeket a célokat.

Akkor lesz ideális a weboldalad

  • tartalmi felépítése,
  • struktúrája
  • és kommunikációja,

ha a látogatót az első 20-30 másodpercben meggyőzi, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, miben tudsz segíteni.

Erre maximum 8 másodperced van (a statisztikák szerint). Egy ideális weboldal megfelelő mennyiségű információt szolgáltat az olvasónak: nem túl keveset, de nem is túl sokat.

A látogató ugyanis mindig a figyelmével szelektál és fókuszál. Címek, alcímek, képek, videók és változatos elemek tartják fenn kíváncsiságát és tudásvágyát.

Tehát a weboldalad tartalmi részei megszólíthatják, meggyőzhetik és vásárlásra ösztönözhetik az olvasót. 

pasted image 0 3 1

Célodnak megfelelő weboldalad akkor lesz, ha az exportra szabott weboldalad:

  • a helyi kultúrákhoz,
  • a helyi népcsoport vágyaihoz,
  • fájdalompontjaihoz,
  • kulturális eszméihez,
  • és ízlésekhez alkalmazkodik (tartalomfogyasztásban, vásárlási szokásokban és így tovább).

Hátrafele lépegetsz, ha a terméked kapcsán homályban tapogatóznak az előnyök, a fájdalompontok (amikből felismernék önmagukat) kapcsán és a veled kapcsolatos kétségeikre sincsenek meg a válaszaik.

 02 Érvelhetsz a terméked mellett

Különböző bizalomépítő elemmel tégláról téglára bonthatod le bizalmatlanság falait.

Például a minőségi és releváns tartalommal.

Elősegíti a szakértői státuszépítést és pozícionálhatod a márkádat.

Tehát a kommunikációd nemcsak a termékinformációkat tartalmazza, de plusz hozzáadott értéket is ad. Úgy kommunikálhatsz a weboldaladon, hogy a stílusod, a küldetésed, a munkafolyamataid felvállalva egyértelmű és világos lehetsz. Olyan ez, mint egy kristálytiszta víz, aminek lelátsz az aljára.

Ezzel is egyértelműbbé és egyszerűbbé teheted a döntéshozatalt.

Például

  • iparági, szakmai best practice-ek bemutatásával,
  • esettanulmányokkal,
  • infografikákkal,
  • checklistekkel,
  • videókkal,
  • blogcikkekkel.

A weboldalad felépítése, szerkezete, a kialakítása a szöveg mellett segítheti az azonnali kommunikációt és a párbeszédet.

Mert kultúra-azonos lehet. (Mintha nem is „idegen” lennél.)

A probléma mindig az, ha nem a felhasználok igényeit figyelembe véve készül el egy weboldal. Például a dizájn elkészítését nem előzték meg az UX folyamatok és a felhasználói és üzleti igények nem találkoznak, illetve egymástól messze állnak.

03 Kultúrához igazított kapcsolatfelvétel lehetősége

Mindent ahhoz a piachoz kell igazítanod, ahol a márkád kilép a színre – ezzel a buktatók egy része kiküszöbölhető.

A sikeres exporttermékhez figyelembe kell vennie a célország kulturális árnyalatait, helyi preferenciáit és aktuális trendjeit.

Egy weboldallal segítheted a pozicionálásod, elhelyezheted a márkád (terméked) a leendő vevők fejében. Meghatározhatod, hogy kinek adsz el, mit adsz el (mi az értékajánlatod), milyen problémára jelentesz gyógyírt.

Megkülönböztetheted magad a versenytársaktól is.

pasted image 0 2 1

A célpiacok azonosításával pontosabban meghatározhatod, hogy milyen típusú tartalmat, dizájnt és elrendezést célszerű használni a weboldalon.

A kiválóan megírt, webre optimalizált tartalom a keresési eredmények élére emelkedhet. Felkeltheti a külföldi célcsoportod, az olvasók figyelmét.

A weboldalad arculata is definiálja a vállalkozásodat, a termékedet, a márkádat.

Légy naprakész: A helyi versenytársak rendszeres kutatása segít abban, hogy egy lépéssel a versenytársak előtt járj, így biztosítva, hogy weboldalad mindig a piac élvonalában legyen.

A lokalizáció hatással volt a konverzióra.

Konkrét esettanulmányom szólnak arról, hogy a külföldi piacon az emberek a tartalmat az általuk választott nyelven olvassák szívesen és az általuk ismert pénznemben szeretnek fizetni is.

04 SEO

A SEO elengedhetetlen eszköze az exportáló vállalkozásoknak, mivel lehetővé teszi, hogy tartalmait könnyebben megtalálják a potenciális ügyfelek.

Bölcstelen lépés lenne tehát a Google hatalmát figyelmen kívül hagyni.

Ha weboldalad megfelelően van optimalizálva, magasabban jelenik meg a SERP-ben (a keresőmotor találati oldala, amin megjelennek organikus és fizetett találatok, képek, videók), ami nagyobb organikus forgalomhoz vezet. Ez az organikus forgalom nagyobb valószínűséggel jó minőségű leadet is eredményez.

Ehhez tudnod kell, hogy milyen információkat keres a célcsoport. Azt is, hogy milyen nyelvezetben érteted meg magad a célközönséggel. Például a számukra ismerős szavakat használhatsz a tartalmaidban, mert tudod, hogy az olvasók a jelszavakat keresik.

Amikor pedig látják ezeket a szavakat, kattintanak, cseleksznek.

Előnyös, ha a marketingedben kiemelt szerepe van a gondosan megválasztott Google kulcsszavaknak is.

Figyelj a helyi jelentéstartományokra, épp ezért a tükörfordítás nem mindig célravezető (a spanyol nyelvben kifejezetten ellenjavallott).

Az is befolyásolja a SEO-t, hogy a vevők milyen tartalomtípusokat fogyasztanak.

05 Teljes ellenőrzés alatt áll a márkaépítés, a marketing és az árképzés

Egy sikeres exportra használt weboldal, amely megfelel a célpiac vizuális és tartalomfogyasztási elvárásainak, részletes információkat adhat mind a termékekről, mind a márkádról.

A bizalom és az ismertség hiánya az exportsikerek fő visszatartó ereje.

A weboldalt használhatod offline megkeresések generálására vagy közvetlen értékesítésre is. Az  edukálásra alkalmas tartalmak megismertethetik a márkád a célcsoporttal – blogcikk, útmutatók, esettanulmányok segítségével – de ehhez ismerned kell, hogy milyen típusú tartalmakat fogyaszt a célcsoportod. Ezeket a tartalmakat szabadon alakíthatod egy saját felületen.

Tehát a weboldaladon.

pasted image 0 1 1

Tehát nem kell jutalékot fizetned az online platformoknak.

Korlátozások nélkül dönthetsz az online jelenléted és marketinged kapcsán és közvetlenül kommunikálhatsz az olvasókkal, vevőkkel, ügyfelekkel.

Közvetlenül az ügyfelektől kapod a kifizetéseket is.

Ehhez azonban széleskörű e-kereskedelmi ismeretekre van szükséged, hogy online üzlete minden aspektusát kezelni tudd.

Összefoglalva

Egy dögunalmas kommunikáció a weboldaladon, amit úgy írsz meg, hogy neked sincs kedved hozzá, hogy keltene másokban érzelmeket?

Kérdésem nem költői.

Hiszen az emberek érzelmi alapon hoznak döntéseket, utólag racionalizálják azokat (Antonio Damasio, neurobiológus).

Egy szöveg, egy vizuális kép, egy weboldal képes átadni azt az energiát az olvasónak, mint amivel megírták.

Ha unatkozol miközben megírod a szövegeidet, vagy neked sincs kedved végig olvasni, akkor miért várod el a weboldalra látogatóktól?

Ezért kínos probléma az, hogy a honlapod önmagában létezik csupán. Van egy weboldalam.

Tartalmaz ugyan információkat, fotókat, hasznos tudnivalókat, amit minimálisan összeraktál. De semmi extra. Nem egy értékesítési rendszer részeként működik, annak egyetlen oldala sem.

Egy gondosan megtervezet weboldal stratégia mentén kialakított online jelenlét részeként él, létezik, működik.

Az export weboldalad olyan, mint egy csavar a gépezetben

Egy exportvállalkozásnak figyelembe kell vennie a weboldal kialakítását, a beillesztendő tartalmat, valamint a weboldal elkészítésének és karbantartásának technikai szempontjait is.

Előfordulhat, hogy egyes országokban lesznek olyan modellek, ahol nem működnek azok jól a versenyképesség és a vásárlói preferenciák miatt.

Például tudtad, hogy a legtöbb ázsiai országban az ügyfelek szívesebben keresnek fel egyetlen weboldalt, hogy mindent egy helyen vásárolhassanak meg? Itt nem feltétlenül a saját weboldal lesz a befutó (nincsenek tehát egyenreceptek), ha néhány tipikus terméket értékesítesz, mert ők nem szeretnek „böngészni”. Ezekben az országokban általában vannak olyan helyi óriás online piacterek, mint a Tmall (Kína), a Rakuten (Japán) vagy a Flipkart (India), amelyekkel rendkívül nehéz versenyezni.

pasted image 0 6

Egy exportvállalkozás weboldalának elkészítése összetett folyamat. A marketingtevékenységeidben ezért otthont kell adni

– a piackutatásnak

– kucsszó-kutatásnak,

– tartalmak készítésének.

Mérésekkel, analitikával, adatvezérelt marketinggel figyelemmel kísérheted a versenytársaidat. Könnyebben reflektálhatsz a célközönséged változó vagy már eleve a hazaitól eltérő igényeire; a tartalomfogyasztási szokásokat a felhasználóbarát folyamatok módosulását pedig kisujjból kirázva követheted.

Konkrét cselekvési tervre és tudatosan felépített export weboldalra volna szükséged?

A Moonshot 8 országban és 10+ iparágban hoz létre jelenleg is üzleti megkeresésekkel teli levelezőket és havi többmillió dollárnyi leadet szerez az ügyfeleinek. Már az első ügyfeleinket –  USA, Svájc, Németország, Kanada –  is exportfolyamatokban segíthettük.

Vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljünk a te exportsikereidről.

Szűcs László

Szűcs László

összes cikke

Iratkozz fel hírlevelünkre

Iratkozz fel a hírlevelünkre még ma, és navigálj magabiztosan az exportmarketing világában.

További cikkek

5 exporthiba

5 hiba, ami miatt nem tudsz sikeres lenni az exportban

Ha márkádat külföldre bővíted és a további növekedéshez új, nemzetközi piacokat keresel, már a kezdeti lépéseknél megizzasztó marketingakadályokkal találhatod szembe magadat. Aki csak a termékében bízik, és kevésbé törődik a nemzetközi marketing részletkérdéseivel, könnyen orra bukhat.

IRATKOZZ FEL

HÍRLEVELÜNKRE

Iratkozz fel a hírlevelünkre még ma, és navigálj magabiztosan az exportmarketing világában.