Keresés
Close this search box.

2023. szeptember 29. 13:26

Miért érdemes részt venni egy export marketing workshopon? – Moonshot

Export marketing workshop

Miért érdemes részt venni egy export marketing workshopon?

Ahogy egy hegy aljából szemlélve egyértelműnek látszik a csúcs, a hegymászás közben könnyen eltévedhetünk, mert elveszünk a részletekben és az előttünk álló részletgazdag környezetben. Ezzel a jelenséggel az export marketing hegyére lépve a tandíj egyre magasabb lehet.

Hogyan terjeszkedjek külföldre kérdést feltéve szerezz átlátható folyamattervvel rendelkező válaszokat. Export marketing workshoppal. Íme az előnyök.

Ismerkedj meg Tamással.

Tamás évek óta sikeres márkát épít a hazai piacon, valid termékkel már igazán tapasztalt rókának érzi magát.

Egy átlagos napja a tiédhez hasonlóan indul: reggel ébredés (némi inspiráció és e-mailváltás) — irodába, aktuális megbeszélésre igyekvés — napi 124 teendő elvégzése — üzleti lehetőségek — dolgozós playlist elindít — napi meetingek és feladatok áttekintése.

Ezután a gondolatai az exiten merengenek, mint minden egyes nap.

Régóta szeretne már a nemzeti ligában játszani.

Régi vágya, hogy exportőrként is kiléphessen a tágabb piacra.

Azon gondolkodik, hogy milyen kampányt tervezhetne. Talán “csak” egy munkatársat kell kinevezni az export marketing tevekénységek élére, úgyis bejáratott kampányokkal és folyamatokkal rendelkezik a piacon a közkedvelt terméke.

A háttérország adott.

Tamást viszont ilyenkor beteríti az alig észrevehető önbecsapás leple:

“csak kopizni és fordítani kell a jól bevált folyamatokat és csatornákat”.

Te is érezted már ezt?

Vagy lehet, hogy zsigereidben érzed, hogy túl könnyűnek tűnik a „kopifész”.

Feltételezem, hogy szeretnéd egy kicsit nemzetközi szinten is felpörgetni a vállalkozásod, de az export költséges és kockázatos beruházás. Mégis a hamis biztonságérzet illúziójának csapdája miatt sokan ugranak fejest a projektbe.

Pedig meg sem nézik, milyen mély a víz.

Export marketing a fiókból?

A tapasztalt és előrelátó vállalkozók heti akár több alkalommal is kihúzzák a fiókot és belenéznek a legmélyébe.

Mert, tudják, hogy a marketing nem varázspor.

Amivel bőkezűen és reménykedve hinted meg a vállalkozásodat, gyakran stratégia és folyamatok kidolgozása nélkül.

Hiába a valid és sikeres termék idehaza, amivel kapcsolatosan bejáratott kampányok és marketingcsatornák harsogják, hogy kellendő; ha a külföldi piacokon nincs meg az eddig megszerzett versenyelőnyöd.

Rengeteg olyan vállalkozás él itthon, ahol a profitnövelés céljából – stratégia híján – csupán annyi utasítás hangzik el: “Költsünk többet hirdetésre, legyünk jelen több platformon”.

Ez a megközelítés az exportmarketingben eleve végzetes lehet.

Egy sikeres vállalkozó az idejének 68,1%-át a vállalkozásában való munkával tölti – a napi tűzoltással, rutin feladatokkal, delegálással.

De az idejének 31,9%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkozik –  The Alternative Board (TAB).

Mire volna szükséged egy sikergarantált export marketinghez?

Megértelek.

Az eléd lefestett külföldi sikerek filmkockáit szemlélve azonnal nekilátnál szisztematikusan eladási és kampányanyagokat készíteni.

Van néhány tippem, hogy milyen eszközökben gondolkodsz most ehhez.

– “kiépíteni egy vevőszerző gépezetet”

– ”összedobni egy ilyen vagy olyan nyelvű sales weboldalt”

– ”kitanulni a legújabb platform és csatorna csínyját bínját”

Emiatt kinézted magadnak a legújabb marketingkonferenciát vagy workshopot.

A rövidebb előadásokban eleve nem hiszel, inkább a hosszabb, fókuszáltabb lehetőségekben gondolkodsz – de szeretnéd már megérteni a haladó módszereket, eszközöket is.

Pedig már rég megmondta a legnagyobb kezdő is, hogy nem attól leszel profi, hogy a létező legtöbb marketinganyagot elfogyasztod.

pasted image 0 6 1

Ha túllépsz a szokásos megközelítéseken, akkor rájössz, hogy amíg az általad ismeretlen piac működését, döntéshozatalai elveit és viselkedését meg nem érted, nem fogsz tudni konfettizápor közepette konverziókat elérni.

Eddig nem ismert

•     vágyakhoz,

•     fájdalompontokhoz,

•     eszmékhez,

•     és ízlésekhez kell alkalmazkodnod.

A különböző országokban eltérőek lehetnek a döntéshozatalt befolyásoló tényezők, valamint azok a tényezők, amelyek egy adott terméket vagy szolgáltatást vonzóvá tesznek.

Ez pedig már befolyásolja a kommunikációs stílusodat.

Vissza kell menned az alapokhoz

Az itthoni jól bevált marketingmixet szinte újraalkotni szükséges. Azaz végiggondolni az értékesítési, marketing és vállalkozásműködtetési folyamatokat.

És ahogy elindulsz ezen az úton, máris bele fogsz nyúlni a kampányleveleidbe és a konverziód elindul a pozitív végtelen felé.

Egy export marketing workshopon nem egy értelmetlen, unalmas, sablonos és használhatatlan előadáson ülhetsz; hanem az általa megváltozott exportmarketing-szemléleted miatt jobb kampányokban, márkaépítésben és eladásban gondolkodhatsz.

Ez alapján a megfelelő kérdéseket teszed fel.

Feltérképezed az irányt és összeáll a terved.  Egy workshop keretében megnézed, hogy az adatok mit mondanak az iparágadról, majd tervet készítesz rá, hogy hogyan juthatsz el az általad kívánt pozícióba.

pasted image 0 5 1

Elkerülheted az utólagos felismerést, hogy tervezéssel, stratégiával, ügyes hozzáállással okosabban is lehetett volna csinálni.

Ugyanis a legnagyobb lélekgyilkos a “mi lett volna, ha…” kérdése.

Ahhoz, hogy a siker folyóján előre és felfelé haladj, úsznod kell; sodródni csak lefelé lehet.

Abszolút megértem, ha még hezitálsz egy ilyen lehetőség láttán.

Körültekintő és átgondolt vagy, megfontoltan hozol döntéseket. Ízlelgeted az infókat. Vagy éppen extra kérdéseid vannak.

Korábbi cikkeinkben ezekre a kérdésekre is választ kaphatsz:

Útmutató az exportmarketinghez.

Neked is itt lenne a helyed?

Azért, hogy ne fáradj el már az exporttevékenység elején és ne elégedj meg a középszerűvel, többszöri újratervezéssel vagy gyengébb kampányanyokkal, egyetlen apróságot kell másképp látnod.

A stratégiád.

pasted image 0 4 1

A Moonshot export marketing workshopja olyan exportra kész vállalkozásoknak való, akik tudásuk megszilárdítására és a hosszú távú exportnyereség maximalizálására törekszenek.

A sikeres exporttevékenység alapja ugyanis a megfelelően kidolgozott stratégia.

A megfontolt, körültekintő és részletekre figyelő vállalkozóknak indítottuk el a az Export marketing workshopunkat.

Hintaló a mindennapi vállalkozói élet, pedig stabil székre volna szükséged, különösen az exportban? Akkor itt a helyed.

Szűcs László

Szűcs László

összes cikke

Iratkozz fel hírlevelünkre

Iratkozz fel a hírlevelünkre még ma, és navigálj magabiztosan az exportmarketing világában.

További cikkek

5 exporthiba

5 hiba, ami miatt nem tudsz sikeres lenni az exportban

Ha márkádat külföldre bővíted és a további növekedéshez új, nemzetközi piacokat keresel, már a kezdeti lépéseknél megizzasztó marketingakadályokkal találhatod szembe magadat. Aki csak a termékében bízik, és kevésbé törődik a nemzetközi marketing részletkérdéseivel, könnyen orra bukhat.

IRATKOZZ FEL

HÍRLEVELÜNKRE

Iratkozz fel a hírlevelünkre még ma, és navigálj magabiztosan az exportmarketing világában.